Welkom Thuis Maylí!🎉🎉❤️

17 september 2019 - Tynaarlo, Nederland

De reis verliep redelijk goed. 11 uur zitten is voor ons al pittig laat staan voor een vierjarige, natuurlijk niet te doen. Toch bleef ze wel bij ons zitten, staan, draaien, maar niet stil. Ook bleef ze maar wakker. Geen rust om een filmpje te kijken want ze blijft maar met de vingertjes het scherm aanraken waardoor het beeld weer half verdwijnt. De laatste 2 uurtjes van de vlucht valt ze pas in slaap. Ik dacht al, dat beloofd weinig goeds. Bij het landen moeten we haar rechtop zetten en gordel vastmaken. Dan merken we al dat ze helemaal in zichzelf vast zit. Huilend. Geen contact meer. Ze loopt zelf het vliegtuig uit met haar eigen tas met uiltjes erop en haar tekenbord. Ze wil geen hand van pappa of mamma. Ze is overstuur, weet het niet meer, nu ben ik echt in het buitenland zal ze wel denken. We tillen haar op, om de beurt, met hevig verzet. We hebben het allebei erg zwaar. Wat kunnen of moeten we doen? Voor de paspoortcontrole een rij! Ik praat op haar in met het fotoalbum erbij. Kijk opa, oma, pake beppe, huis, cooper, neefjes, nichtje, iedereen staat op jouw te wachten, denken en hopen we. Ik zie de mensen in een vaag beeld om mij heen denken en kijken. Ik zit op de grond bij haar. Langzaam trekt ze wat bij en stopt met huilen. De koffers zijn er gelukkig snel. We zetten Maylí boven op het karretje.

We lopen door de deuren, Notting to declare!

Welkom Maylí

Een overweldigend ontvangst met spandoek en al, welkom thuis!

Iedereen is er die Maylí ook inmiddels kent uit het boekje. Wat gaaf! Ik val met tranen van geluk bij mamma en Ramona in de armen. Zo blij dat iedereen er is! Alle kinderen komen rond ons staan, tekeningen en prachtige slingers met papa mama en Maylí erop.

Een emotioneel en fantastisch ontmoeting met iedereen. Maylí kijkt alleen en denkt, ik zie daar pake, linet, Bram, Joep, is dat niet Sanne en opa en oma en beppe en wie is dat spring in het veld Feline etc. Ze is stil. Maar met een snoepje en staan bij mamma, gaat het redelijk. We praten even bij met iedereen, een drankje en de kinderen hebben dikke lol met elkaar en komen regelmatig bij Maylí kijken, handje pakken, knuffel geven etc. Heel overweldigend allemaal maar ook weer goed. De volgende keer dat we elkaar zien is dan niet de eerste keer.

Zonder moeite stapt Maylí in het kinderstoeltje in de auto. Het filmpje van Joep heeft waarschijnlijk geholpen. Dat is gek, pappa stapt voorin achter het stuur! En mamma ook voorin. Nu zit ik hier alleen achterin vastgesnoerd. Ze is moe en valt al snel in slaap.

Welkom thuisSlingers

We rijden de oprit thuis in Glimmen op. Kijk nou, slingers en foto’s en bloemen!  Prachtige zonnebloemen ook😀

Zonnebloemen

En appeltaart (eigen appels) van de buurvrouwtjes en ontbijtspul van Ingrid. Wat lekker allemaal. Top. En binnen is het ook versiert met slingers (handarbeid opa en oma) We maken Maylí wakker. Kijk huis! Ze stapt de deur binnen en kijkt om zich heen. He ik ken dit allemaal al!

Op tafel ligt een cadeautje met daarop van die kleine snoeprolletjes. “Van Prae mai?” Jazeker. De snoepjes worden als eerste opgegeten. Wij pakken het pakje uit. Een canvas met onze eerste foto samen. Heel leuk. Dank je wel Linette en rest.

Van mij?

Vervolgens naar boven. Ze herkent haar slaapkamer en wijst alle extra knuffels aan. En kijk daar is ook Woezel! Pip was alleen mee op reis naar Thailand. Zonder problemen gaat ze slapen (23 uur, gevoelsmatig 4 uur snachts). Rutger volgt direct. Ik rommel nog wat aan beneden. Vanalles spookt door mijn hoofd. Heftige dag. Moe, emotioneel, mooi, prachtig, lieve familie en vrienden. Zo fijn dat iedereen ons steunt. Heerlijk om weer thuis te zijn. Hoe gaat het straks verder? Wat een rommel nu. Pff was morgen. Nu maar slapen.

Was was was

7 uur een klaar wakkere Maylí. Wij hebben er nog wat moeite mee. Tv aan maar dat heeft geen effect. Oké, Rutger gaat met haar alvast naar beneden, broodjes in de oven. Ik blijf nog even liggen en volg later.

Wat gaaf!SpeelplezierSpandoek

Vanuit het badkamerraam kijk ik de tuin in. Wat gaaaaaaf!! Kijk nou Rutger. Een speeltoestel met schommel en glijbaan en een trampoline (ingegraven en al)! Van wie hebben we deze grote cadeaus gekregen? Het speeltoestel van de gehele familie, super goed idee. Wat zal ze daar veel plezier van hebben. En de trampoline van De families Ruijtenberg en Hellinga. “Ja”, zegt Rutger, dat wist ik al, had al een paaltje in de grond geslagen voor plaatsbepaling van de trampoline. Iedereen was op de hoogte, buurvrouwen, Jeroen (en Casper) die het gras heeft gemaaid tijdens onze trip (dank je wel) behalve ik. Heel gaaf ook. Super bedankt iedereen.

Na het ontbijt met een eitje, en oh heerlijk hagelslag op brood, aankleden en buiten spelen. Geweldig. De tuin ligt er netjes bij.

Appeltaart

De trampoline is een succes. “Staat er ook een bordje, verboden boven de 70kg? “ Rutger springt en Maylí vliegt de lucht in. Met mamma gaat het beter, en springen samen rond met een hoop gelach. Lekker voor je rug trouwens.

Daarna de glijbaan en schommel. Deze moeten we even bijstellen. Succes verzekerd de komende jaren.

De hele dag is het pappa, mamma, pappa mamma, waar ben je, waar ben je? Zelfs als ik me opsluit in de wc, blijft ze mamma roepen en aan de deurkruk rammelen. Jahaaa, ik ben hier! Ze wil ons niet uit het oog verliezen. Hoe komen we deze dag door?

CooperKnuffelsDikke vriendjes

Dan komt Beppe Cooper thuis brengen. Zo fijn om onze trouwe liefste viervoeter weer te kunnen knuffelen en mee te wandelen. We verwachten geen problemen want maylí is niet bang voor dieren in het algemeen.

Cooper komt enthousiast binnen en loopt eerst naar haar mand om een knuffel te pakken. Maylí is blij. Ze aait Cooper direct. De achterdeur open en we gooien een speeltje weg en Cooper rent erachteraan. Al snel wil Maylí ook gooien. Ze kan best goed gooien! Fijn een beetje balgevoel, daar houd ik van. Ze rent achter Cooper aan en pakt het speeltje af. Zo leuk om te zien. Dat gaat helemaal goed komen met die twee. Wel moeten we haar wijzen op, niet aan de staart trekken, niet in de ogen of oren zitten, zachtjes doen. Cooper gaat als vanouds op de deurmat liggen. Maylí brengt heel lief alle knuffels bij Cooper.

Wat eten we vandaag? Boodschappen doen we morgen wel. Ik zeg:

“pannenkoeken”. Prima begin van de P’s (pannenkoek, pizza, patat, poffertjes). Tot voor kort was ik mij hiervan niet bewust dat al dit lievelingseten van alle kinderen met een P begint (haha dank Monique!).

Ballon (Caraad)Oud Tafelaars👍

En wat veel lieve kaartjes en cadeautjes, prachtige bloemen, boekjes, pyjama slinger etc hebben we ontvangen. Zo lief. Iedereen ontzettend bedankt.

Ook een lieve roze beer (via bol.com) afzender nog onbekend.

1. Loes:
    17 september 2019
    Tranen over mn wangen.... wat bijzonder om te lezen dit allemaal! Hoe tof dat jullie huis echt compleet klaar is voor de komst van Maylí incl complete tuin!
    En die foto van haar met Cooper!
    Geniet van alle nieuwe dingen en ervaringen en het tegelijkertijd weer lekker thuis zijn! Liefss
  2. Rika:
    17 september 2019
    Wat heerlijk en goed om weer thuis te zijn en wat een verrassing in de tuin. En wat gaaf om te zien dat ze al dikke maatjes is met Cooper. Mooi om te zien hoe blij jullie familie is met jullie en Mayli, o zo waardevol. Dikke knuffel
  3. Hans en Dineke:
    17 september 2019
    Wat een fantastisch onthaal. En wat fijn dat jullie familie zo meeleeft.
    Heerlijk weer thuis en nu met en van elkaar genieten.
    Cooper en Mayli zijn gelukkig al dikke vrienden.
    Heel veel succes met de gewenningsperiode bij jullie in Glimmen. Liefs
  4. Frouk:
    17 september 2019
    Wauw wat een mooie manier om als gezin thuis te komen! En wat fijn dat het gelijk klikt met Cooper. Vielen de pannenkoeken in de smaak?

Liefs Frouk
  5. Jannette Veenema:
    17 september 2019
    Wat een welkom, inderdaad met kippenvel het hele verhaal gelezen. Zo lief zo ongelooflijk lief van jullie fam. En vrienden.... lieve Bernardy (En man en dochter 😍 wees gelukkig met je gezin en met je fam en vrienden. Ga voor een prachtige toekomst 😘😘😘
  6. MPdG:
    17 september 2019
    Wat een heerlijke thuiskomst, wat een topcadeaus in de tuin en wat superlief, die foto van Maylí en Cooper! Ze zal zich ongetwijfeld snel thuis voelen!
    Heel veel geluk met z’n 4-en!!
  7. Ramona:
    Heerlijk dit!

Keep them coming (de verhalen). Want we zijn nog lang niet uitgelezen hoor!

Xxx
  8. Sandra:
    17 september 2019
    Mooie afsluiting...en start! Prachtig ontvangst op Schiphol en thuiskomst. Helemaal compleet met Maylí en Cooper. Het ziet er eigenlijk heel vertrouwd uit...zo met elkaar in de tuin. Veel geluk samen😘
  9. Annemiek:
    17 september 2019
    Wat een supermooie thuiskomst zeg, zowel op Schiphol met al jullie dierbaren erbij als later thuis met al die cadeaus!! Wat een verassingen en leuke cadeautjes allemaal. Heerlijk van genieten! Ik zie dat de pony al bijna os verdwenen, dat gaat de goede kant op 😉. En ik zit ook (bijna) nooit een seconde alleen op de wc, maar op een dag zal dat ook voorbij gaan, dus dan maar laten gaan denk ik dan. Heerlijk om dit allemaal te lezen en dat ze soms ook lekker eigenwijs is, maar soms idd ook niet zo fijn... Keep it going en nu thuis verder aan de slag met elkaar! Xxx
  10. Huguette en Ric:
    18 september 2019
    Lieve beiden, goh wat een prachtige ontvangst en thuiskomst! Wat lief dat Rutger en velen zich zo super hebben ingezet. Alle verhalen en plaatjes doen zo vertrouwd aan alsof het al jaren zo is! Veel geluk en liefde voor jullie alle drie.
  11. Geertje van de Pol Koster.:
    18 september 2019
    Dit is allemaal zo overweldigend ,liefdevol zo'n warm onthaal !
    Hier doen al mijn woorden tekort aan.......heel veel geluk ! En een hoopvolle toekomst wensen wij jullie allemaal toe !
  12. Monique Smith:
    18 september 2019
    Wat een fijn ontvangst op Schiphol en ook thuis! Wat fijn ook dat iedereen om jullie heen zo mee leeft en wat een leuke cadeaus! Vooral die in de tuin. Genieten!
    Ja, jullie moeten er ook aan geloven als het gaat om schommel aan duwen en trampoline springen. Kijk idd uit met je rug etc. Zou wel fijn zijn als je o.a. kunt blijven tennissen.
    Zo te zien kan ze het met Cooper goed vinden. Dat worden dikke maatjes.
    Smaakte de eerste P-tjes?