Back to Bangkok

12 september 2019 - Bangkok, Thailand

The KingSchiet niet op!

Met 28,8 graden om 8 uur smorgens ( zien we bij het weerstation) rijden we in de taxi naar Bangkok. De rit duurt langer dan de heenreis, 3,5 uur. Het ging trouwens buitengewoon goed. Geen gemekker of gehuil. Beetje reisziek maar de reeds klaargelegde plastic zak pakt ze zelf zodra ze moet. Kind uit het boekje. Bij de tussenstop maar koekjes gekocht. Het liefste eet ze deze allemaal tegelijk op. Alles is voor Bassie! Maar mamma heeft een uitdeel beleid, dus iedereen een en dan nog eentje.

Half 12 zijn we terug in het chatrium hotel. We voelen dat Maylí zich direct thuis voelt. We hebben een gratis upgrade gekregen, een volledig appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers, keuken en woonkamer. Mooie opstap naar ons eigen huis. Je zag Maylí kijken, een groot bed, maar waar slaap ik dan? We wijzen haar de andere slaapkamer met twee bedden. Ik leg haar knuffels op bed 1. Hier? Of 2. hier? Nee, bed 1 wordt het! Prima. Vanavond maar kijken hoe dat gaat. Wat langer bij haar blijven tot ze in slaap valt. En anders slaapt een van ons er wel naast.

Hotel-ambassade

We hebben direct een taxi besteld om naar de ambassade te gaan vanmiddag. Maar eerst lunch. Heerlijk. Madam is zo vrij geworden dat ze alleen de lift in stapt, gewoon achter ons aan loopt, en naast de aap gaat zitten die vorige week nog heel eng was.

AapjesAapjes

We komen in gesprek met een blonde dame die ook met een klein donker jongetje (2 jaar) loopt. Ze vraagt aan ons of wij een adoptie kindje hebben. Heel toevallig komt het jongetje uit hetzelfde kindertehuis als Maylí. Zij zijn nu 2 dagen samen. Heel bedeesd en rustig nog. Die komt nog wel los. Hij gaat in Australië (Perth) wonen. Toch leuk om elkaars verhaal te kunnen delen. Ze vertelde nog dat de jongens in het kindertehuis als ze 6 zijn naar een ander tehuis gaan. Waarom? We weten het niet. Ook was er nog een jongetje dat naar Nederland zou gaan.

Bij de ambassade zijn we gelukkig snel aan de beurt en binnen 15 minuten weer in de taxi terug naar het hotel. Jeh we hebben haar paspoort en visum en kunnen naar huis!

Op-leeg

Zwemmen!! Jeh en natuurlijk chips tot de zak leeg is, tuurlijk! En een appel vind ze ook lekker.

Inmiddels kan Rutger gewoon even weglopen. Wat fijn! En zit ze op mijn bedje. Rutger zegt, ik heb afgedaan. Ze moet me niet meer, haha, nou dat is zeker niet waar, gelukkig maar.

We eten wat bij de streetfood tent om de hoek. Aan de hand van pappa en mamma loopt ze mee. Weer 1,2,3 en hoog. Ja dat doen we 2x en dan klaar. Daar is ze het natuurlijk niet mee eens en gaat in verzet. Blijft zitten op de grond. Wij staan 3 meter voor haar. Loopt ze zo de straat op! Oké leermomentje voor ons, we laten haar niet meer los langs de straat. Als mevrouw haar zin niet krijgt dat zit er echt een kop op. En als we een beetje boos worden lacht ze ons nog lekker uit. Nog!

Douchen en in bed. We hebben geen enkele moeite haar in bed te krijgen. Ze gaat heel lief slapen met al haar knuffels na nog een klein verhaaltje van Bobbi met een olifantje. Welterusten.

Morgen laatste dag Bangkok-city.

1. Rika:
    12 september 2019
    Geweldig, een meisje met karakter! En wat kijkt ze ondeugend en blij op de foto met de aap. Twee aapjes, ha ha.
  2. Francien Hoekstra:
    Geweldig ❤️
  3. Jantine:
    12 september 2019
    Wat een heerlijk kind met een prachtige lach!
    Wauw, wat een bijzondere tijd maken jullie mee. We genieten van jullie mooie verhalen en foto’s (èn je leuke jurkjes Bernardy! ☺️). Geniet jullie laatste dagje daar, bijna naar huis!! 💚
  4. Annemiek:
    Klinkt goed allemaal, lekker zo doorgaan ! ❤️
  5. MPdG:
    13 september 2019
    Wat fijn dat het zo goed gaat!! Geniet van jullie laatste dag in Bangkok.
    Straks begint het ‘normale’ leven... Jullie blijven toch wel berichten en foto’s plaatsen, hoop ik?!
    Goede terugreis alvast!
  6. Bernardy en Rutger Hotsma:
    Dag mevrouw van de Pol,
    Fijn dat u zo geniet en meeleeft met alle verhalen. Bij thuiskomst zal ik proberen nog af en toe wat te plaatsen maar zeker niet elke dag.
    Groeten van ons allen
  7. Sandra:
    13 september 2019
    Oh goed verhaal weer. Mooi om te lezeN hoe alles groeit en op z’n plaats valt! ...op naar Nederland en daar wennen aan omgeving, Cooper en gebruiken😚. Knuffel van ons!
    Fijn Bernardy...hand in hand met je dochter❤️
  8. Frouk:
    13 september 2019
    Wat een deugniet is het! Fijn dat al het papierwerk rond is 😀
  9. Geertje van de Pol Koster.:
    14 september 2019
    Ja, meeleven was er voor 100&
    Bernady je kunt de verhalen ook zo boeiend weergeven ,heel mooi!.Vandaag nog steeds in onze gedachten .zouden ze nu nog vliegen ?
    Hoe dan ook : .....wij wensen jullie een heel warm weerzien toe ,met allen die je lief en dierbaar zijn.En Mayli ....hier schijnt ook de zon maar ............met een koud randje hoor !
    Weet je hoe ze dat hier noemen ..........hier krijg je kippenvel van .Daar heb jij natuurlijk nog nooit van gehoord ,.......kindje er gaat een wereld van mogelijkheden voor jou open .Papa en Mama zijn zo lief en:...... allen die jou nu al kennen omarmen je al in gedachten !!Liefs : Geertje van de Pol Koster