Laatste zwembad-stranddag

11 september 2019 - Hua Hin, Thailand

7.30

Eigenlijk weinig bijzonders te melden vandaag. We hadden geen plannen en het lijkt erop dat het vandaag qua temperatuur iets beter is. Minder bewolking.  We blijven lekker bij het zwembad en de zee.

Tot het bootjeWandelingKijk mij!

Na het ontbijt eerst maar een strandwandeling. Ze wil al snel weer getild  worden. Dat laten we eerst maar niet toe, gewoon veel te warm en je bent 4, dus kun je zelf lopen. Pruttel pruttel, huil, huil huilen huilen, snotter snotter. Goed, ik droog je tranen, snuit je neus en ik til je op tot dat groene bootje. Dat snapt zij natuurlijk niet maar ik vertel het Rutger. Ik zet haar vervolgens op het bootje. Dan lopen we door. Rutger tilt haar eraf en met een mopperend gezicht loopt ze mee.

Kijk daar een mooie!Schelpen zoeken

Ik ga schelpen zoeken en probeer haar mee te krijgen en dat lukt. Zo lopen we nog een tijdje op het strand. Op de terugweg ook weer “ je moet me tillen”. We forceren dat ze ons beiden moet vasthouden aan de hand en dan,.....1,2,3 en trekken we haar samen een meter omhoog. Dikke Lol.  Wel warm hoor puf puf.

De rest van de middag zwemmen. In het zwembad en ook nog even in zee met mamma. Een gin tonic en een witte wijn erbij, echt verdiend!

JamjamJamJam

Alle personen in het boekje worden nog weer eens doorgenomen. Ze wijst ze aan en dan zeg ik de naam. Sanne en jaap-jan. Sanne, Elisa en Aafke. Sanne en Jaap-jan. Dan probeert ze het na te zeggen maar op de een of andere manier vind ze het zo grappig, jam-jam. Nee jaap-jan. Jamjam. We komen niet meer bij van het lachen. De hele dag is het jamjam.

Ze kan al tot 10 tellen in het nederlands en noemt soms vanuit het niets, Joep en Bram of pake, oma, Dethmar, etc.

BAM en JoepNieuw kunstje

We hadden haar een filmpje van Joep laten zien die duikt met zwemband om. Handjes bij elkaar en duiken maar. Het is een echte na-aper  want ze heeft het ook geprobeerd en dat ging best goed. Zo grappig. Nergens bang voor.

Duikles 1Duikles 2

Ik pak smiddags ook de tassen nog gestructureerd in (zodat alles mee kan) omdat we morgen weer weg gaan.

In het winkelcentrum nog wat eten. Ze wordt losser en daagt uit. Gaat staan op de stoel, wil alles hebben wat wij op ons bord hebben en dan gaat er ook wel eens iets mis. Vanavond door het gedonderjaag, een glas vol met drinken, haar drinken, valt om. Glas stuk, overal scherven. De bediening is er snel bij maar pappa is niet meer zo blij. Zitten nu! 15 minuten later sneuvelt er nog een kopje met een bolletje ijs. Pappa is nog minder vrolijk. Maylí begrijpt dit maar al te goed en het huilen staat haar nader dan het lachen. Snel betalen en weg wezen hier. Ze is er stilletjes van. Pappa tilt haar maar even op en geeft haar een kus en de liefde is snel weer terug. We lopen nog even door het winkelcentrum en dan voel ik spontaan een handje. We lopen met zijn drietjes hand in hand. De strand actie was dus nuttig. Schattig fijn lief mooi. Zonnestraaltje.

Dag Hua Hin, wie weet tot een volgende keer.

1. Oma ans:
    Lief drietal.
    Bernardy , ik zag op de foto, dat je hand in hand liep met Mayli.Dat deed me goed. Geweldig. Zowel papa en Mayli zijn waterratten zo te zien, misschien moet de vijver wel vergroot worden? Wie weet. Fijn nu denken aan de terugreis, eerst na Bangkok , de pas halen en dan? Nederland. Hoera en goal tot ziens. Xxxoma ans
  2. Huguette en Ric:
    11 september 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer zeg! Goed dat jullie dagelijkse verhaaltjes maken en zo leuk dat het min of meer ook geschreven is vanuit de beleving van Maylí! Dat is bijzonder om later weer terug te lezen! Wat fijn dat Nederland in aantocht is, lekker verder genieten in je eigen huis en omgeving. Maylí geniet dat is duidelijk te zien, gewend aan de lieve ouders!
  3. Anneke en Janneke:
    11 september 2019
    Wat een leuke acrobatische toeren halen jullie uit (Rutger met Mayli op de rug). Eend kijkt lachend toe. Geweldig.
    Wat fantastisch en ontroerend is het dat Mayli jouw hand pakt (Bernardy). Mooi al die scherven, dat brengt nl. geluk!!!! Alvast een heel goede terugreis. Tot gauw in Glimmen.
    Liefs, Anneke en Janneke
  4. Gea en Ron:
    11 september 2019
    Wat leuk al die verhalen iedere dag. Wij genieten er van en beleven samen met jullie de vooruitgang met Maily. Fijn dat ze ook kontakt zoekt met jouw Bernardy en bij de hand pakt. Top. Nu de laatste loodjes en zaterdag weer op vertrouwde bodem. Goede reis.
  5. Jolein:
    11 september 2019
    Weer heerlijk genoten van jullie prachtige verhalen en wat maken jullie een sprongen. Heerlijk om jullie zo te zien! Fijne dag morgen nog en alvast een hele goede terugreis gewenst!
    Liefs en dikke kus van ons, Rudolf, Jolein, Sophie & Floris
  6. Jaap-Jan Hellinga:
    11 september 2019
    Goede reis terug naar het kille en regenachtige Groningen!

Groetjes Jam-Jam
  7. Mineke:
    Lieve "oud" buurtjes,
    Jullie verhalen over de reis naar Thailand naderen het einde.
    Verhalen met grote blijdschap, verdriet, verbazing en nog veel meer. De afgelopen weken zijn vast heel enerverend geweest!
    Nu nog een paar nachtjes slapen en dan komen jullie aan op Schiphol met dochter Mayli. Dan naar huis en weer wennen aan het leven hier. Goede vlucht gewenst en heel veel liefs, Mineke.
  8. Barbra:
    Hoi B&R,
    Jullie zijn er helemaal klaar voor om
    met Mayli naar huis te gaan, haar nieuwe thuis. Een hele goede reis en we zien elkaar wel weer in NL🌷🇪🇬. Veel groeten!
  9. Anke:
    12 september 2019
    Wat mooi om te zien wat deze dagen jullie 3 gebracht hebben. Heerlijk om vanuit hier mee te mogen lezen en het gezin te zien groeien.
    Goede dagen in Bangkok en dan naar huis! Dat zal ook vast bijzonder zijn.
    (Hebben jullie de rijst-poffertjes al gegeten?)
    Goede vlucht vast.
    Groetjes, Anke
  10. Hermine:
    12 september 2019
    Wat een belevenissen allemaal!
    Jullie komen dus binnenkort na een paar dagen Bangkok naar Nederland. Thuis zal het ook wel weer wennen worden met die kleine meid. Hoe dan ook goede reis en veel plezier.

Groetjes, Hermine