Schoenen

10 september 2019 - Hua Hin, Thailand

We hebben gehoord dat het in Nederland al weer kouder wordt en regenachtiger. Maylí heeft sinds gisteren prachtige teenslippers erbij waar ze nog slechter op loopt dan de Hello Kittys. De nieuwe sandaaltjes laat ze links liggen. Als we zaterdag terug vliegen moet ze toch in Nederland andere schoenen aan. Het doel van deze ochtend is dus sneakers kopen.

We voelen ons allebei lamlendig. Zijn de hitte wel een beetje zat. Net ontbijt gehad en gevoel wel een power nap te kunnen gebruiken. Ik trek de gympen ook maar aan als voorbeeld. Goed, op naar het winkelcentrum. Ik loop voorop, pappa slentert er achteraan met Maylí. “Prima tempo met dit weer”, zegt Rutger.

Op zoek naar schoenen. Eerst zien we Puma’s. Sjesus veel te duur (2500 bath). Door, he daar misschien. We zien een paar leuke schoenen maar welke maat moeten we hebben? We vragen de verkoopster maar die heeft het heel druk met de kassa. We krijgen geen aandacht, stomme Thai! We lopen het winkelcentrum verder rond maar vinden niets. Terug naar die winkel en hopen dat we nu wel worden geholpen. Maat 9! We laten haar diverse sneakers passen, gelukkig werkt ze goed mee en wil ze passen. Geslaagd! In Nederland maar winterschoenen en laarzen kopen.

Sneakers

Daarna koffie met.... een stroopwafel! Gewoon te koop hier. En daarna koffie met koffiebroodjes diverse soorten, allemaal lekker.

MR and Mrs brilOefenen

Zwemmen staat ook nog op de agenda vandaag tot een uur of 15, dan richting de pier, langs het zomerpaleis van de koning (helaas niets van te zien) en een vintage marktje.

Wat is dat?He visjes!De visserspierTrotse pappaVissershaven

Ik had me een toeristische boulevard zoals je deze in Scheveningen hebt, of in de zuidelijke landen tegen komt, maar het is een visserspier, weinigtot niets te beleven. Dan maar naar het vintage marktje.

4CA995FE-4927-462A-82B7-C2F8E43071C9

Plearn Wan – Hua Hin

Plearn Wan is een thematisch winkelcentrum niet ver van het paleis Klai Kang Won. Het unieke gebouw van bruin hout beschikt over vele winkels en cafés. Er zijn ook een aantal kamers ingericht in een Thaise stijl uit de jaren 1960 ( waar dan??). De winkels en eetgelegenheden zijn dagelijks vanaf ongeveer 10:00 uur geopend.

Klein meisje

We zij er rond half 4, je kunt een kanon afschieten. Een houten gebouw met 2 etages maar dat viel ook vies tegen. De meeste gezelligheid op de marktjes begint vanaf 18 uur. We eten een crêpe met Nutella en een waterijsje en al lopend naar de uitgang staat een ouderwetse draaimolen te draaien met .....paarden. Prae mai loopt erop af en kijkt met een lachend gezicht achterom. Je hebt gelijk kind, super gaaf! We zien niemand staan voor kaartjes of wat ook. Rutger zegt stap er maar op als het lukt, al draaiend. Ik zet haar op een paard en ga zelf ook op een zitten. En dan stopt de draaimolen. Oh. Jammer. Hoe waar wat betalen, daar en geen personen boven de 70 kg. Helaas pappa! We laten haar nog twee rondjes genieten. Wat een blij kind. Oh kijk eens!Blij kind

Verder hadden we last van de warmte vandaag. Hoe fijn om weer in de airco van de hotelkamer te komen en koud te kunnen douchen. Het is echt te warm en klam. Ook hebben we zin om naar huis te gaan. Nog een dag Hua Hin (wat gaan we morgen doen?) nog 2 dagen Bangkok (donderdag terug naar de stad en naar de ambassade paspoort van Maylí ophalen) en dan zaterdag terug vliegen naar huis.

Lol

1. Joke niezen:
    10 september 2019
    Oh wat zullen jullie blij zijn om straks weer fijn in je eigen huis te zijn!! Cooper weer om jullie heen en dan begint het echte leven pas goed nog veel sterkte de laatste dagen in het warme Thailand ! Wij zijn een paar dagen weg maar als we weer terug zijn zijn jullie ook weer thuis. Heel veel Groetjes en heel erg bedankt voor iedere dag maar weer een mooi verhaal liefs Erik en Joke
  2. Gerlof Hotsma:
    10 september 2019
    Jenthe-Rixt zegt: “ coole schoenen”
  3. Loes:
    10 september 2019
    Leuke schoenen! En wat een vrolijke foto's! Maar die foto van gisteren wint, zo fijn!!! Elke dag vooruitgang, mooi om te lezen!
  4. Rika:
    10 september 2019
    Mayli al op een paard? Ze heeft het zo te zien goed naar de zin bij jullie. Logisch dat jullie moe zijn, het zijn ook enerverende dagen. Het weekeind wordt het lekker weer hoor!
  5. Sandra:
    10 september 2019
    Schattige schoentjes👌. Het rode jurkje vind ik ook top!
    Tja..aftellen naar terugvlucht naar het mooie Glimmen. Toch nog even proberen te genieten/relaxen. Wat hebben jullie al veel gemaakt!! En stappen gemaakt! Lijkt wel een reis van maanden!! Glimlach van je kind...❤️Xxx
  6. Vera:
    10 september 2019
    Weer heel bijzonder om mee te kijken in jullie leventjes. Wat mooi voor jullie dat het iedere dag een beetje vertrouwder wordt.
  7. Anja:
    11 september 2019
    Lieve allemaal, wat ontzettend mooi jullie verhalen te lezen! Ik moest even een inhaalslag maken, maar dat ging heel snel :) Prachtig te lezen hoe jullie Mayli stapje voor stapje voor jullie weten te winnen. Fantastische momenten waarop je voor het eerst hand in hand met haar loopt en de eerste kus krijgt. Kippenvel. En ook de worsteling als het moeilijk gaat. Hoe pak je het aan? Wat werkt? Jullie zijn allemaal ontzettend dapper! Toppers XXX