Bangkok-Songhkla

28 augustus 2019 - Tambon Nong Prue, Thailand

Vlak voor instappen

Een half uur later als gepland vertrokken maar nu op tijd aangekomen in Bangkok.

We hadden een stoel aan het gangpad, economy comfort, meer beenruimte en zodat Rutger ook zijn linker been kan strekken en ik in het midden in een rijtje van 3. Met een beetje geluk zou er niemand aan het raam komen zitten, en laten wij nu ook eens mazzel hebben.  Heerlijk geen man of vrouw die te dik is, stinkt of wat voor geluiden dan ook maakt. Lekker ruimte voor onszelf.  Ik zeg nog tegen Rutger: “ Kun je het al voorstellen, straks zit Maylí hier tussen ons in”.😀 Zo’n overheerlijke vliegtuig maaltijd naar binnen gewerkt. Gelukkig hebben we een rood wijntje, dat maakt alles goed. En filmpje gekeken en dan proberen te slapen 😴 Oké redelijk geslapen, 5 uurtjes.

Daar gaan we!Amsterdam eoWoordjes deel 2

Rutger heeft nog wat Thaise woordjes geoefend. Later Oi gevraagd naar de uitspraak, nou dat zit even iets anders, eigenlijk geen beginnen aan. Mai met 5 verschillende uitspraken en toonhoogtes allemaal verschillende betekenissen🤔

De paspoort controle ging soepel, geen drukte dus snel kop koffie met een krentenbol. Om half 1 is Oi er, onze contactpersoon in Thailand. Samen ingecheckt en naar het Zuiden vliegen.

Het hotel Hoezo niet pittig

Om 17 uur zijn we in ons hotel midden in het centrum met allemaal eetkraampjes. Hmmm. We lopen langs de kant van de weg met links en rechts vele scooters auto’s en motoren.  Een gekkenhuis. We eten als eerste noodle soep. Op tafel staan allemaal potjes. Oi schept er van alles op. Rutger houdt ook van pittig eten dus ook lekker wat suiker, vissaus en pepertjes erop. Het kan nog net, zeg maar. Mild is hier eigenlijk pittig en pittig is niet te eten.

We praten nog wat na met Oi bij het hotel.  Morgen is de dag. Dan gaan we Maylí ontmoeten. Geen voorstelling van te maken.

1. Anneke en Janneke:
    28 augustus 2019
    Is ons vorig berichtje overgekomen?
  2. Bernardy en Rutger Hotsma:
    Deze wel
  3. Anneke en Janneke:
    28 augustus 2019
    Super dat alles tot nu toe zo goed verloopt, behalve de taal. Is even een dingetje. Doorzetten maar! Spannend morgen de ontmoeting met Mayli. De saté's zagen er erg goed uit. Misschien een beetje pedis.
  4. Jolein:
    28 augustus 2019
    Top dat alles tot nu toe voorspoedig verloopt en heerlijk om weer een blog te lezen! We kijken uit naar de jullie volgende belevenissen. :)
  5. Merel:
    Jemig wat onvoorstelbaar spannend!!!! 😘
  6. Alexander & Annebeth:
    28 augustus 2019
    Leuk om alles zo mee te maken op afstand en dat wordt morgen spannend, maar heel mooi. We verheugen ons op de volgende blog! ;-)
  7. André Ruijtenberg:
    28 augustus 2019
    Fantastisch jongens, wat een reis is het nu al!!
  8. Francien Hoekstra:
    28 augustus 2019
    Poeh! Wat kijk ik met jullie uit naar jullie ontmoeting met Maylí! Vind het ook zooo spannend. Dikke kus 😘
  9. Jantine:
    Ooo zoooo leuk & spannend! Vast heel onwerkelijk! 💚🍀👨‍👩‍👧
  10. Jannette Veenema:
    Morgen De Dag !!!! Heerlijk en fijn om te lezen hoe het met jullie gaat. 😍😘😘😘
  11. Geertje van de Pol Koster.:
    28 augustus 2019
    Wat moet er wel niet in jullie omgaan zeg?Alles zo anders om je heen .Ook de natuur........en de mooiste bloem gaan jullie morgen zien !Dat is toch echt onvoorstelbaar .....maar waar !
  12. Ramona:
    28 augustus 2019
    Ieeeeeeeeeeeeeeeeeieeeeeeeeeeee!!!!! Nog één nacht!
    ‘Oi oi oi’ 😊. Wat een hoogtepunt in jullie leven zal dit zijn. Xxx
  13. Hans en Dineke:
    Lieve Bernardy en Rutger,
    Wat een onbeschrijfelijke spanning moet er door jullie heen gaan.
    Het zal een onrustige nacht worden.
    Jullie sterretje kunnen jullie morgen in je armen sluiten.
    Geniet van en met elkaar. Lieve groet
  14. MPdG:
    28 augustus 2019
    Oeh, wat spannend!! Veel succes en plezier morgen!
  15. Sandra:
    28 augustus 2019
    Lieve twee, Oh wat spannend, prachtig en onwerkelijk allemaal. Morgen is het dan écht zo ver!!! We denken allemaal aan jullie! Onvergetelijke dagen❤️! Geniet ervan! Liefs van ons
  16. Jaap-Jan Hellinga:
    28 augustus 2019
    Ik zou geen oog dichtdoen zeg, pffff.
    Ben zeer benieuwd naar jullie volgende verhaal, mooie bondige stijl!
  17. Loes:
    29 augustus 2019
    Oh kan niet wachten op jullie volgende bericht! Zo spannend!!! Geniet :-)
  18. Richard:
    29 augustus 2019
    Prachtig verhaal.... ben erg benieuwd naar de eerste ontmoeting! GENIETEN MET Z'N DRIEËN!!!
  19. Joke niezen:
    29 augustus 2019
    Vandaag is het zover!! 29 aug wij erik en joke wensen jullie een hele fijne dag ! Wat zal het spannend zijn!! En hoop dat alles goed gaat 👍en voor morgen is het eindelijk dan zover 🎉🎉liefs van ons
  20. Gerlof Hotsma:
    29 augustus 2019
    Leuke Blog R&B! wij zijn benieuwd naar de foto's en de ontmoeting met ons nichtje! De kids hebben wel een uur naar de foto's gekeken vandaag die wij via de app ontvingen. Blijf sturen!