De board meeting en een doorbraak

4 september 2019 - Bangkok, Thailand

Vroeg op (voor mij dan) half 7 want om 7.45 is Oi er om naar het adoptiecentrum,  de board meeting, te gaan. Vandaag is de officiële overdracht. We kleden ons netjes aan, pappa lange broek, mamma lange jurk, Prae Mai haar schattige rokje met visjes. En allemaal nette schoenen! Snel ontbijten en de auto in.

Helaas wordt ze weer reisziek, zo zielig. Gelukkig houden visjes wel van wat eten.

We zijn ruim op tijd dus kan Prae mai nog een choco cakeje opeten. We lopen het adoptiecentrum in en zien dat we niet het enige stel zijn. Prae Mai vindt het spannend. Wat gaat er nu weer gebeuren?

We mogen naar binnen. Een oude grijze dame van naar schatting75 jaar, moeder overste in het midden en links en rechts van haar nog twee dames. Deze schreven af en toe wat op maar stelden geen vragen.

Moeder overste begint. Jullie komen uit Nederland. Waarom noemen jullie jezelf Dutch en zeg je Holland? Wanneer gaat ze naar school? Heeft ze haar bed vanmorgen zelf netjes op gemaakt? Huh tuurlijk niet, nou dat moest ik haar echt wel gaan leren voor de discipline. Waar komt ze vandaan? Hoe lang was de eerste ontmoeting? Ging ze makkelijk mee? Hoe gaat het? Ik kreeg Tips voor haar eenkennigheid en dat het echt wel goed gaat komen. Wat is mijn strategie daarin?

De mensen uit het zuiden van Thailand zijn over het algemeen koppig. Zulke vragen. Oh ja en een leuk feitje: Prae Mai betekent Silk (zijde)! Dat konden ze ons in het tehuis niet vertellen. Zo blij om te weten.

We krijgen akkoord en kunnen gaan . Ik pak snel de cadeautjes. Moeder overste houdt wel van stroopwafels!

Daarna nog even wachten op wat documenten en kunnen we gaan.

We zijn vanaf vandaag de officiële pleegouders van Prae Mai. Yes!

Officieel pleegouders

Bij aankomst in het hotel zijn we moe en weeïg. Mijn verkoudheid helpt niet mee. We doen een spelletje, vier op rij oftewel hoe snel is alles vol, pappa mamma rijgen kralen, het liedje baby shark zetten we op en wij doen mee. In de auto ook gedraaid om haar op te vrolijken. Papa en mamma doen alles mee, Prae mai kijkt ernaar, mooi dat jullie zo gek zijn om mee te doen. Dan heeft ze een kleine My little pony (sorry Sandra/Annelaura) die eraan moet geloven. Deze wordt door de kamer gegooid. Ik gooi deze terug. Nog een keer, papa gooit ook, en zo gaat deze pony de hele kamer rond. Dikke lol. Ik spring op het bed en ze komt er al snel achteraan springen. 1,2 en bij 3 laten we ons vallen. Ze pakt mijn handen en samen springen we het hele bed rond. Na een twintigtal x heb ik het bloed heet en geen lucht meer (snot verkouden). Ik maak een koprol op bed, tsjesus dat is lang geleden zeg, Prae Mai doet mij na en zo gaat het nog een tijdje door. Ik doe mijn jurk uit want warm. Dan kijkt ze gebiologeerd naar mij en mijn slip. He daar zit een haartje, ja dat klopt! En voor ik het weet is ze mij van boven en onder aan het inspecteren. Ik lach me helemaal kapot. Ja, zegt Rutger, dat heb ik ook al gehad. Wat hangt daar!

Chipje!HmmmSpring spring springDolle pretEn nog een keer mama!

Ik moet afkoelen. Ik zeg zwemmen en doe een zwembeweging? Jaja, en we doen snel onze zwemkleding aan en gaan naar het zwembad. Hopelijk is het ijs iets meer gebroken tussen ons. Wat een opluchting dit.

In het zwembad hebben we ook lol met zijn drieën. De bal overgooien maar ook de little pony is weer de pineut. Wat een waterrat is het. Dat wordt straks lachen met de neefjes, nichtje en andere kinderen. Ik mag ook al dichter bij komen en aan haar zitten.

De wc is nog Rutger zijn ding, maar die kreeg ook de deur voor zijn neus dicht gegooid. Zo van, ik kan hetzelf wel, alleen de doorspoelknop is te zwaar. Ze is aan het uitdagen. Leuk.

Lekkere chicken wings

We eten chicken wings en een club sandwich. Ze peuzelt alle stukjes vlees tot op het bot eraf. Patatjes zijn ook lekker.

Daarna maar weer zwemmen, stickers plakken en water over jezelf gooien.

Water! Lekker!

Rond half 5 zijn we wel klaar voor vandaag. We gaan terug naar de kamer. Tring tring, he mijn telefoon gaat. Wie zou dat zijn? FaceTime met opa Jan. Toevallig eerder op de middag hadden we haar laten zien dat je elkaar kan bellen en kan praten. De telefoon is al een dingetje zeg maar. Memorie is nu het favoriete spelletje. Ze probeert de telefoon sneaky af te pakken.

En dan zitten daar opa Jan, Pake, oma Ans en Beppe samen aan tafel. Wat een verassing! Prae mai wil graag kijken op de telefoon en ook Cooper komt door het beeld wandelen. Die reageert op ons stemgeluid met een blaf. Tja toch samen even proosten dat ze sinds vandaag officieel opa en oma zijn geworden. Ontzettend leuk en lief om elkaar even te zien zo. En wat zijn ze trots op hun kleindochter! Al snel moet ik de gekke mamma weer uithangen.  Echt wat een opluchting voor mij maar ook voor Rutger. Hopelijk blijft het zo en wordt het alleen maar beter. Het is een schatje. Wij zijn super blij en trots op haar.

Morgen naar de Nederlandse ambassade voor haar visum.

1. Joke niezen:
    4 september 2019
    Vandaag dus weer een stap in de goede richting! Ik kan niet wachten als de klok zo ongeveer 5 uur aangeeft om weer een verslag uit Bangkok te mogen ontvangen!
    In ieder geval van harte proficiat met het officiële ouderschap🥂🍾🌰
  2. Ria:
    4 september 2019
    Nog steeds tranen in mijn ogen.
    Ben zo blij voor jullie dat jullie nu officieel papa en mamma zijn.
    Gefeliciteerd en wat een mooi meisje.
    Knuf van mij.
    Groet Ria
  3. Jantine:
    Jeeeeeej gefeliciteerd!! 🎈🥂
    Haha heeeeeel herkenbaar, elke dag even eind middag mijn mail checken of er weer een mooi verhaal is van jullie.
    En wat zijn jullie super ouders, mooi om te lezen allemaal! En wat een dropje is ze toch! 💚
  4. Jolein:
    4 september 2019
    Super, van harte gefeliciteerd! Grote stappen gemaakt vandaag, morgen misschien weer 1 stap terug maar kijk jullie eens stralen, heerlijk. Wat een schatje. Have fun!
    Liefs van ons
  5. Lianne:
    4 september 2019
    Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat! Van harte gefeliciteerd, hele bijzondere dag vandaag🎉❤️
  6. Anneke en Janneke:
    4 september 2019
    Gefeliciteerd met jullie officiële ouderschap. Super voor jullie en de dag is verder ook zo fantastisch voor jullie drietjes verlopen. Leuke blije gezichten! Het ontroerd ons ook nog steeds. Hier in Glimmen is het nu een stuk kouder, maar verder oké. Er wacht voor jullie nog wel veel leuke en fijne post!!! (Kaartjes).
    Liefs van ons beiden, Anneke en Janneke.
  7. Geertje van de Pol Koster.:
    4 september 2019
    Van harte gefeliciteerd met jullie ouderschap!!..En Mayli ook van harte gefeliciteerd met zo een Mama Bernady en Papa Rutger !! Geweldig fijn dat Mayli voor een doorbraak heeft gezorgd .....een zucht en een lach van verlichting !! En misschien een traan van dankbaarheid!! Hoort er allemaal bij hoor .........Het ga jullie alle drie goed ,en het gaat helemaal lukken daar !!
  8. Kees en Hester:
    4 september 2019
    Wat mooi 🥰🥰 en jullie zo gegund !van harte gefeliciteerd !!!
  9. Frouk:
    4 september 2019
    Mooi verhaal weer, en wat fijn dat ze zich steeds meer open begint te stellen voor jou Bernardy! Een heerlijk gevoel moet dat geven.
    Liefs Frouk
  10. Loes:
    4 september 2019
    Gefeliciteerd!!!!!! Wat een toffe foto's, fijn om te horen en te zien dat het zo goed gaat. Geniet echt van jullie verhalen!
  11. Barbra:
    4 september 2019
    Wow, mooi verhaal en van harte proficiat met het ouderschap van die leuke, lieve en ondeugende Mayli !
  12. Margreet Lamberts:
    4 september 2019
    Van harte gefeliciteerd!! Wat een bijzondere dag! Zo fijn om dit vanuit hier toch met jullie mee te kunnen beleven. Wij zijn zo blij voor jullie! Jullie doen het geweldig. Wat een prachtige dochter hebben jullie! Lieve groetjes D & M
  13. Gerlof Hotsma:
    4 september 2019
    Gefeliciteerd met het officiële bericht vandaag. Mooi dat het nu rond is. Welkom in de familie Mayli! Groetjes van je oom en tante en van je neef en nicht!
  14. Hermine:
    4 september 2019
    Gefeliciteerd met de bijzondere dag. Wat een vrolijke foto's!
  15. Linette:
    4 september 2019
    Lieverds van harte gefeliciteerd met jullie kers verse ouderschap, en een prachtige dochter rijker.
    En wat leuk om jullie te zien stoeien en springen dat doen de boys ook nog steeds met ons. Veel liefs van ons 💋💋💋💋
  16. Jannette Veenema:
    4 september 2019
    😍van harte gefeliciteerd mama en papa. Wat weer een heerlijk verslag van deze belangrijke dag. 😘
  17. Annemiek:
    4 september 2019
    Zo hé, wat een super geslaagde dag in alle opzichten zeg!! Leuk om te lezen en gefeliciteerd met deze mijlpaal van officieel ouderschap! Keep going !! 😘
  18. Oma ans:
    4 september 2019
    Fantastisch,van harte gefeliciteerd met deze grooooote dag.
    Heel fijn dat alles goed verlopen is, alhoewel jullie weer met een soort heks temaken kregen. Niets aan de hand, gewoon doorgaan. Wij hadden een hele gezellige dag samen met Betty en Tzjitse samen en geproost op deze bijzondere dag. Cooper was ook heel blij, de rust zelf. Hopelijk morgen weer een stapje vooruit Bernardy. I hope so.
  19. MPdG:
    4 september 2019
    Fijn dat ze steeds losser komt en jou ook meer toelaat, Bernardy! 👍
    Supergefeliciteerd met jullie dochter!!
  20. Gea en Ron:
    4 september 2019
    Hartelijk gefeliciteerd met jullie ouderschap. Bernardy het ijs lijkt wat te breken bij Maily. Het komt vast goed als je ziet wat voor plezier ze met jouw op het bed had toch leuk om te zien. Gr. Van ons .
  21. Huguette en Ric:
    4 september 2019
    Lieve beiden, wat een prachtige dag, gefeliciteerd! We leven zo met jullie mee en enig om al die foto’s te zien!! Hilarisch, met een lange jurk op bed springen! Wat heerlijk dat Maylí zich thuis begint te voelen bij haar lieve mama en papa!
    Geluk !
  22. Sandra:
    5 september 2019
    Van harte gefeliciteerd...nu officieel ouders van ‘zijde’. Prachtig❤️ Wat super om te zien dat ze wat lijkt te wennen en jou ook meer toelaat Bernardy. Mooi verhaal weer. Wat een plaatje jullie 3 zo samen. Ga zo door. Liefs van ons
    (My little pony vindt het vast niet erg hoor😜)
  23. Grietje:
    5 september 2019
    Officieel papa en mama van Mayli!🎂🌸🎂
    Gefeliciteerd !
    Prachtige foto’s en weer een heerlijk verhaal.
    Liefs van ons allemaal.
  24. Herman en Janke:
    5 september 2019
    Van harte gefeliciteerd Rutger en Bernardy met jullie dochter Mayli!! Wat fijn dat Mayli zich steeds vrijer en vertrouwder naar jullie opstelt en wat is het spannend. Jullie doen het geweldig! En wat een mooie verslagen schrijf je Bernardy. We wensen jullie verder nog veel fijne dagen samen met jullie dochter. Heel veel liefs van ons.
  25. Gertjan:
    5 september 2019
    Whaugh wat leuk dat het ijs breekt Bernardy!! Gefeliciteerd dat jullie de officiële pleegouders van Prae Mai zijn! Heel veel plezier gewenst!!
  26. Hans en Dineke:
    6 september 2019
    Lieve jonge ouders. Van harte proficiat met jullie pleegouderschap. Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn.