Rustdag-of toch niet

3 september 2019 - Bangkok, Thailand

De dag begint met rustig ontbijten. Rutger heeft Maylí maar weer uit haar bedje gehaald. Keuze uit 2-3 jurkjes. Ze houd van geel blijkbaar ( Rutger absoluut niet haha) want daar valt de keuze op. Grappig detail dit jurkje is Made in Thailand. En matching met de Hello Kitty’s. Rutger probeert ook 2 staartjes te maken in dat slappe stijle haar maar dat lukt niet. Ik ga het proberen en dat laat ze toe. Voor mij ook een uitdaging, wil haar geen pijn doen. Aan einde van het ontbijt trekt ze de elastiekjes er weer uit. Jammer. Pappa mamma zijn het eens dat we voorlopig niet naar de kapper gaan en dat haar haar lekker lang wordt. Dan moet er wel wat in haar haar, anders ziet ze niets meer. Weg met die pony!

Ik weet het nog nietWat ontbreekt hier?Eindelijk schommelen

Het speeltoestellen nog maar eens proberen. Een Chinees kindje schommelt. Haar vader duwt. Wij gaan op een bankje zitten. Ze blijft er eerst bij staan dan gaat ze op de rand van de glijbaan zitten. Rutger gaat een lege schommel. Oké wat mist hier? Dan mamma maar, dat ken net. Langzaam komt ze los. Gaat zelf schommelen, mama doet de beweging net alsof ik haar duw en dat is lachen. Ze wordt baldadig, duwt twee schommels tegen elkaar, we beginnen zelfs met de hello kitty’s te gooien in het speeltoestel. Dolle pret. Ze klimt er ook in, ze is handig. We doen verder eigenlijk niet zoveel en het is bloed heet. Pfff

Inmiddels zijn er bij mij 3 nagels af dus bij de receptie maar eens informeren waar een Nagelstudio zit. In het winkelcentrum. We besluiten eerst maar naar het zwembad te gaan en later op de dag naar het winkelcentrum.

De balEh wie ben jij?

Prae mai stribbelt eerst weer tegen maar al snel heeft ze haar jurk uit en mag haar zwemvest aan. Pappa en Prae Mai vermaken zich goed. Ik neem een glas witte wijn!  Een tropische bui maakt een einde aan het zwemplezier.

Al we need is...Tropische bui

De middag is pittig. Geduld geduld geduld....... driehoek papa mama Prae Mai, goed bezig, kleine momentjes, uit proberen, stapje terug, geniet, even niet, heel verdrietig samen, Thai smile!

Tegen 16 uur gaan we naar het winkelcentrum. Ik ga op zoek naar de nagelstudio. Zo, weer 10 nagels rood gelakt zodat ik morgen op dat punt geen flater sla bij de board meeting. Rutger zit met Prae Mai op het bankje te wachten. Al snel komen er tranen. Het arme kind denkt dat haar nageltjes ook een onderhoudsbeurt krijgen. Nee hoor, echt niet. Ik stuur Rutger maar weg met haar. Later verteld hij in de legohoek op de kinderafdeling met haar te hebben gespeeld. We zoeken snel een eettent op. Dan snel terug in bad en bed. Ze is bekaf en wij ook.

Morgen om 7:45 paraat staan in nette kleding voor de board meeting. Ben benieuwd. Ik heb de stroopwafels alvast in de tas gedaan.

1. Oma ans:
    Lief drietal.
    Het klinkt allemaal iets positiever, houden zo. En wat een schattig jurkje heeft ze weer aan, daar ontbreekt het niet aan. Dan dat arme Chinese kind, met pet op en kleding aan in het water, inclusief het zwemvest.. het lijkt wel of ze oefent voor diepzee duiken.
    Morgen weer spannend, maar de nageltjes zijn er klaar voor. Het komt wel en we kijken weer uit naar morgen. Succes en liefs
  2. Joke niezen:
    morgen veel succes!👍👍
  3. Barbra:
    3 september 2019
    Leuk te lezen dat ze steeds meer van zichzelf laat zien. Veel succes morgen👍🏻
  4. Alexander en Annebeth:
    3 september 2019
    Wat mooi, bijzonder en ontroerend om zo op afstand met jullie te mogen meeleven. Elke dag een klein stapje....soms zou je sneller willen, maar komt uiteindelijk goed. Aan elkaar wennen en opvoeden is eerst veel zaaien;-) en straks oogsten. Succes morgen .
  5. Gea en Ron:
    3 september 2019
    Wat lief dat Maily het toch een beetje leuk begint te vinden. Toch foto's waar op ze lacht. Schattig snoetje. Geduld is een schone zaak. Ga zo door. Komt allemaal goed.
  6. Alexander en Annebeth:
    3 september 2019
    Wat mooi, bijzonder en ontroerend dat we op afstand zo met jullie mee mogen leven.
    Alles heeft tijd nodig. Aan elkaar wennen en opvoeden is eerst zaaien;-) en dan straks oogsten. Komt goed. Heel veel succes morgen!
  7. Anneke en Janneke:
    3 september 2019
    Wij vinden het super dat wij zo mee mogen leven. Kennelijk neemt Mayli al een beetje afstand van haar zo vertrouwde tehuis, krijgen wij de indruk. Minder stille momentjes en huil momentjes. Een goed teken. Kan ook niet anders met zulke geweldige, lieve en zorgzame ouders! Kijken elke dag weer uit naar jullie verslag!
    Morgen heel veel succes en hopelijk een fijne dag met veel lach momentjes.
    Liefs, Anneke en Janneke
  8. Annemiek:
    3 september 2019
    Mooie momenten beleven, plezier maken, en weer even terug in d’r schulp. Ik lees toch echt wel vooruitgang, wat een ontwikkeling en nog steeds bijzonder ingewikkelde reis om elkaar te leren kennen en ontdekken. Keep on going, jullie doen het super! Xx
  9. Gerlof Hotsma:
    3 september 2019
    Mooi verslag weer. Geniet van iedere stap vooruit. Neem de tijd om elkaar te leren kennen. Veel succes morgen!
  10. Francien Hoekstra:
    3 september 2019
    Lieverds, wat leven we mee! Dankjewel voor jullie open en eerlijke verhalen elke dag. Heel veel liefs