De laatste loodjes

25 augustus 2019 - Tynaarlo, Nederland

CadeautjesHet kamertjeTassen bijna volWoordjes Thais leren

Normaal heb je een voorbereiding van 9 maanden (40 weken) en wegen de laatste loodjes extra zwaar.

Wij hadden 8 weken om ons voor te bereiden op de komst van Maylí! Maar ja, hoe doe je dat, voorbereiden? Alle praktische zaken, spullen aanschaffen, kamertje klaar maken dat lukt wel maar emotioneel is een ander verhaal. Je kunt alle mogelijke scenario’s bedenken maar de beste manier is loslaten en alles gewoon op ons af laten komen. Makkelijker gezegd dan gedaan.

De contactpersoon in Thailand, Oi, zou contact met ons opnemen. Pas afgelopen donderdag eerste contact. De vluchten naar het zuiden en het hotel moesten nog geboekt worden. Dat zou ze savonds regelen. Vrijdagmiddag weten we nog niet of het geregeld is. Ook weten we nog geen tijdschema wanneer we in het kindertehuis worden verwacht of alle plichtplegingen die er gaan komen. Veel dingen hebben we zelf in de hand maar veel ook niet. Laat los!

We volgen een reislog van een stel dat vlak voor ons reist en een 2de adoptiekindje ophaalt. Een emotionele rollercoaster voor het kindje en de ouders.

Direct een uitdaging want alles doen wat niet mag eerst maar toelaten maar ook heel vaak, wel 1000x  “mai” = “nee” zeggen. Het komt vast goed!

Hoe zal onze eerste ontmoeting verlopen, haar de volgende dag ophalen en direct het vliegtuig in terug naar Bangkok, de eerste nacht, ontbijt, etc

We gaan het beleven en we vinden het ontzettend leuk dat jullie ons volgen.

De koffers zijn gepakt, met kleertjes voor Maylí (teveel vanzelfsprekend), voor ons, voor het kindertehuis, boekjes, plaatjes, speelgoed, koekjes, rozijntjes ( kan ze vast wennen), nachtluiers (voor Rutger! ), cadeautjes voor de nanny’s, stroopwafels, klompjes, ballonnen, bellenblaas, een gevuld rugtasje voor Maylí, haar eerste pop en ga zo maar door.

Sinds vorige week slapen we boven. Het voelt alsof we in een B&B liggen, knus gezellig, wennen, dat wel. En elke dag de trap op en af, een paar keer per dag, pfff, oké houdt ons fit zeg maar.

Cooper vond het ook raar de afgelopen weken. Wat doen ze toch steeds boven?En waarom komt mijn baasje nu vanaf de andere kant de keuken in smorgens? Nou ja, als ik maar brokken krijg, op tijd, en daarna naar buiten mag voor mijn dagelijkse ochtend, middag en avond wandeling. En er af en toe gespeeld, geknuffeld wordt. Cooper je krijgt het druk straks. Hihi.

Nog 2 dagen met zijn tweetjes😀en Cooper!

Dinsdag 27 augustus om 18 uur vliegen. In Thailand is het ongeveer 5 uur later. Rond 10 uur landen we in Bangkok.

1. Joke niezen:
    25 augustus 2019
    Oh lieve mensen wat een energie kost dit allemaal en wat een emoties (zelfs bij ons!)
    Maar ik weet zeker dat jullie je er goed doorheen slaan👍 Zoals jezelf al zegt loslaten en kijk maar hoe het allemaal zal lopen( hoe moeilijk dat ook is!!) voor jullie alle drie is het een spannende tijd want Mayli weet heel goed dat er iets gaat gebeuren.
    Als jullie weer in Glimmen zijn zal de rust pas weer terug komen en jullie tijd hebben voor elkaar . ik wens jullie sterkte en een hele goede reis en een fijne tijd in Thailand.
    We reizen in gedachten met jullie mee.
  2. Ingrid:
    25 augustus 2019
    Mooi verhaal en idd hoe zou het zijn! Wat een roller coaster. Blijf jezelf en houd elkaar vast. Zie uit naar een volgend verhaal. Liefs
  3. Geertje van de Pol Koster.:
    25 augustus 2019
    Wat ontzettend spannend allemaal ..........maar gezien alle voorbereidingen en verlangen naar jullie kindje ......dat zal helemaal goed komen !
    Wij leven met jullie mee en ook met Mayli.
  4. Annemiek:
    25 augustus 2019
    Wat een hectische en spannende tijden! En idd vooral een heel emotionele tij, in alle opzichten voor jullie alledrie. We leven met jullie mee en hopen dat het in Thailand toch vooral voorspoedig mag verlopen en jullie Mayli heel snel in jullie armen mogen nemen!! Ze zit al diep in jullie harten en straks ook gewoon bij jullie thuis, een heel mooi vooruitzicht. Het gaat zeker goed komen, dikke knuffel voor nu Xxx Annemiek
  5. Anke:
    25 augustus 2019
    Wat een speciale dagen komen er aan. Naast alle emoties spanning en verwachtingen die er zijn wens ik jullie heel veel plezier en liefde, straks ook met z'n 3en!
    Maak vooral veel foto's :-)
    Een hele goede vlucht en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Groetjes, Anke & Co.
  6. Ramona:
    26 augustus 2019
    Lieve lieverds... elke dag denken we even aan jullie. De laatste week, de laatste dagen, morgen de laatste uren. En dan is het dinsdag. Aaaaaaah! De voorbereidingen zijn super mooi geweest. Nu op naar de tweede fase. Wat wordt het daar spannend. Deze week is de week dat jullie je dochter gaan omhelzen. Ik kan wel (weer) janken. Hoe mooi gaat dat moment zijn!!! Kippenvel. Xxxxxxx
  7. Frouk:
    26 augustus 2019
    Fijne reis straks! Jullie hebben het goed voor elkaar. Wat een week verzet zeg.
    Geniet van deze bijzondere tijd en inderdaad, laat het los!

Dikke kus en veel liefs
  8. Jolein:
    26 augustus 2019
    Goede reis en geniet van elk moment!
    Het komt vast allemaal goed!
    Dikke kus van ons
  9. Jantine:
    26 augustus 2019
    O wauw, wat spannend toch! En inderdaad, wat een hoop geregel voor jullie deze weken... 🤗 Maar wat zullen jullie dat met veel plezier doen!
    Niet te bevatten voor jullie dat het over een paar dagen dan echt zo is!! Echt heel bijzonder joh.
    We wensen jullie een hele goede reis en geniet van elke minuut!
    Enne...geniet nu nog even lekker van Cooper, die gaat jullie vast missen. 🐶
    Liefs 😘
  10. Herman en Janke:
    27 augustus 2019
    We zien dat jullie vandaag om 18.00 uur vliegen. Een hele goede en fijne reis toegewenst en we denken aan jullie! Veel liefs van ons.