De voorbereidingen

De Eiffel

Pappa en mamma

Maylí

Eerste kleertjesChocolaatjes

Wat hebben en we een hoop te regelen nu, en als eerste onze reis naar Costa Rica annuleren. We stond al met 1 been in het vliegtuig, op donderdag 4 juli vliegen, maar ja, daar staat ons hoofd helemaal niet meer naar. Gelukkig is het een geldige annuleringsgrond dus krijgen ook nog een paar centen terug die we eigenlijk direct al weer hebben uitgegeven.

We hadden natuurlijk al vrij gepland en even ertussen uit om dit fantastische nieuws te laten bezinken, gaan we een paar dagen met Cooper naar de Eiffel. Even bijkomen, nadenken, praten, nieuwe naam verzinnen voor in Nederland, werkschema’s maken, voor slapen haha.

Bij het inpakken thuis, heeft Rutger het idee dat zijn auto te klein is. Met een grote dikke zwarte labrador en een kind, dat past toch allemaal niet. Die heeft ook weer wat te doen.

Onderweg naar de Eiffel bij opa en oma, Jan en Ans, langs om het alvast te vieren. Je krijgt je eerste pyjama van je tante Linette, een lieve knuffel en mooie tekeningen van Joep en Bram. Ook oma kon het niet laten en heeft een schattig jurkje en rokje voor je gekocht. Wat zijn ze blij met jouw komst! En wat vinden zij het ook ontzettend spannend.

Voor Mayli gaan we een fotoalbum maken, dus foto’s uitzoeken en nog leukere foto’s van opa, oma’s, tantes en neefjes vragen of maken. Dit fotoalbum sturen we samen met een knuffel olifantje, ballonnen, en een foto van ons zelf op naar onze dochter. De foto wordt boven haar bedje gehangen. Zo wordt ze voorbereid op haar nieuwe ouders. Wat gaat ze allemaal meemaken, niet normaal. Wat gaat er allemaal door haar kleine koppie heen. Er gaat straks een klein meisje Pappa en Mamma roepen, ongelooflijk nog niet te bevatten. Zou ze het fotoalbum inmiddels hebben gezien?

Super spannend allemaal ook.

Ook bij pake en beppe langs voor nog een mooie foto voor in het album. Hé kijk Rutger, de Thaise vlag hangt in de vlaggenmast in Noordwolde. Wat ontzettend lief. Ook hier taart en een borrel op Prae Mai. Dethmar en Jenthe-Rixt hebben een tekening gemaakt en vragen waar Prae Mai nu woont. Ik leg uit dat haar ouders niet voor haar kunnen zorgen en dat wij haar nieuwe pappa en mamma worden. En als verassing haalt Tsjitze Thais eten. Heerlijk.

Thuis wordt de kinderkamer ingericht. De inbouwkast krijgt een functionele indeling, kleurtje op de muur, bedje erin, knuffels erbij, een vloerkleed en klaar.
Ook zelf gaan we intern verhuizen. Van levensbestendig slapen op de begane grond, gaan wij ook naar boven dus ook daar de nodige aanpassingen en kledingwissel trucs.

Vluchten, hotels, verzekeringen, gemeente bellen, genoeg te regelen.
Ook een aankomstkaartje maken, erg leuk om te doen. Eindelijk! Maar eh hoe zat het ook al weer met het tijdsverschil, wanneer vliegen we terug en op welke dag komen we dan op Schiphol aan? Juist, zaterdag 14 september om 18.40 landen we in Amsterdam.

Vertrek dinsdag 27 augustus

We weten dat we definitief dinsdag 27 Augustus vertrekken en Mayli de 29 ste voor het eerst gaan ontmoeten. Op vrijdag 30 augustus sluiten we haar in onze armen, en is ze voor altijd onze dochter en onze verantwoordelijkheid, whaaa.

Enorm spannend allemaal.

1. Loes:
    9 augustus 2019
    Heerlijk om te lezen dit, zo enorm gaaf! Geniet van alle voorbereidingen en de voorpret. Gaat fantastisch worden!
    Liefss
  2. Ria:
    9 augustus 2019
    Wat fijn om ons zo te betrekken bij jullie voorbereiden van jullie mooiste reis om papa en mama te worden.
    Nog steeds tranen in mijn ogen.
    Liefs Ria
  3. Ramona:
    Jaaaaaaaa!
    Zo spannend! Zo benieuwd! Zo lief!
  4. Sandra:
    10 augustus 2019
    Lieverds, hier ook steeds tranen van geluk! We zijn zó ontzettend blij voor jullie. Een hele mooie reis...❤️👨‍👩‍👧
  5. Huguette en Ric:
    12 augustus 2019
    Lieve beiden, zooooo blij voor jullie, het mooiste cadeau ooit!
  6. Anita Wijchertjes:
    12 augustus 2019
    Heel veel liefs van deze kant en natuurlijk een goede reis!
    En heel bijzonder om jullie blog te mogen volgen!
    Liefs.
  7. Geertje van de Pol Koster.:
    18 augustus 2019
    Geweldig dat jullie Mayli nu kunnen omarmen !
    En wij van deze reis.......... jullie indrukken mogen volgen !
    Heb een goede reis.
    En een veilige terug reis nu met zijn drietjes !
  8. Joke niezen:
    20 augustus 2019
    Er zijn geen woorden voor wat jullie staat te wachten ! Fantastisch . Ik heb voor jullie geïnformeerd bij onze familie die wonen in Bangkok ze vertelden mij het is erg heet en het is regen seizoen.wij wensen jullie een hele goede en fijne reis. Wij kijken ernaar uit dat jullie weer thuis komen met jullie dochterMayli
  9. Jantine:
    21 augustus 2019
    Woowieee, ontroerend om te lezen! We zijn zoooo blij voor jullie!! 👨‍👩‍👧

En oooo wat een prachtige kaart kregen we van jullie! 🐶🦋 Heel mooi gedaan. 💚
    (Was ik vergeten op ons kaartje voor jullie te schrijven... 🙂)

Goede reis en we kunnen niet wachten op de volgende reisverhalen en foto’s! Geniet lieve mensen! 😘