Water, warm, water, Night Market

7 september 2019 - Hua Hin, Thailand

We worden rustig wakker, althans Rutger en Maylí. Rutger probeert een boekje voor te lezen, filmpje kijken, tv aan, rustig beginnen maar een aandachtsspanne van nul. Ik doe alsof ik nog slaap. Als Rutger wil gaan douchen, wil zij ineens ook. Afgelopen week wilde ze na het eten niet meer onder de douche. Oké prima dan niet. Je hebt toch gezwommen. Ook smorgens niet, mai naam! Mai naam. Aankleden en ontbijten. Ze zoekt zelf in de la met kleding iets uit. Rokje van oma en shirt met vis (het past bij elkaar dus prima). Ontbijt dan maar.

Afgelopen week, ik lust geen gebakken ei, ik lust geen ananas, geen melk etc. Ik heb een bakje klein fruit met yoghurt. Ik schep haar ook klein fruit in en probeer zoveel mogelijk ananas erbuiten te laten. Wat pakt ze als eerste. Het enige stukje Ananas! Ook een gebakken ei wordt nu naar binnen gewerkt. Een grote show dus geweest.

Samen spelenZand scheppen

We lopen even het strand op. Het is echt niet te doen. Zo bloody hot. De straaltjes zweet lopen overal tussendoor. We scheppen een beetje zand. Het is 9.30 uur! Het plan was om rond 11 uur met de shuttle van het hotel naar een marktje te gaan. We gooien het roer om, toch maar eerst zwemmen dan. Een uitgebreide insmeer sessie volgt op de kamer. Ik smeer mezelf in, Rutger Prae mai, en wij samen pappa.

Rutger blijft eerst onder de parasol liggen. Prae mai loopt het bad in. Yen, yen, hoezo koud. Heerlijk juist, lekker lekker, en ze roept het na. We spelen samen, ik krijg weer emmers water over mijn hoofd, ik trek haar door het water, zet haar in een zwemband, springen van de kant etc. Lol. Dan wil madam weer onder de douche. Oké. Dan ren ik de trap af het strand op. Ze volgt gelukkig. Ik ren een rondje en ren door naar de zee. Uh bah een grote kwal zie ik liggen, nou geen aandacht geven en 3 meter naar rechts het water in. Samen lopen we verder. De zee is rustig met kleine golfjes. Ik ga op mij knieën zitten en laat een golf tegen mij aan spatten. Leuk leuk. Ik draai mijn rug naar de zee zodat ik de golfjes niet zie maar voel. Whoo dat was een grote. Rutger kan vanaf de verte ons zien. Alles wat wij doen, doet ze na. Dus ook omgekeerd zitten. Dan pakt ze mijn hand en we lopen samen terug.

Smeren!Laat me even met rust!

Dan mag pappa wel weer eens afkoelen. Snikheet, ook als je stil zit. Hij laat zich voorover vallen in het water. De damp komt omhoog als een gebakken garnaal die wordt afgespoeld!  Wat dan weer heel lief is, ze wil pappa weer insmeren! Zo lief en zorgzaam. De nivea spuit (kids factor 50) met vergrendeling is natuurlijk ook leuk speelgoed. Ze drukt de hendel in en plof haar hele gezicht wit, en het zit in haar oogjes. Dat is minder leuk maar snel afvegen met de handdoek en door.

HogerLukt nog net!

Prae  Mai zit  weer op de rug en nek van Rutger, 1,2,3 en boven je hoofd tillen, fitness in het zwembad. Een babyzwemband met gaten voor de beentjes zet Rutger op zijn kop. Dat is raar. Geen reactie tot een minuut later ze het natuurlijk na doet. Hilarisch weer. Oké na 10x haar omhoog tillen is Rutger klaar met fitness. Maylí vindt van niet. Rutger gaat op de stoel zitten. Een huiltje begint terwijl ze in het water staat. He het is niet de bedoeling dat je stopt hoor? Ze krijgt haar zin niet en blijft pruttelen staand in het water. Ik bied haar een banaan en/of koekje aan. Dat wil ze wel maar dan moet ze wel eruit komen. Pruttel pruttel pruttel lekker later pruttelen. Ik laat haar zien dat ze zelf uit het bad moet komen en dan het koekje kan pakken. Dit duurt zeker 10 min. Rutger wijst haar ook de weg en langzaam komt ze eruit en eet haar koekje op, en nog een en nog een en nog een. Klaar nu.

We hebben het zwembad trouwens volledig voor onszelf inclusief 5 man/vrouw bediening. Geen hond of kip hier, lekker rustig. Wel een Thai stelletje die constant soort model foto’s maken, ja van haar dan. Eerst in de zee, op het strand, in de tuin etc. Wij zijn geneigd in beeld te gaan springen.  Rutger zegt, als ik met een stel mannen was geweest nou dan.. ...

Na weer een speel en water avontuur, bij mamma op de nek en rug en ik leer haar van de kant springen bij 1,2,3. Ze zegt het ook steeds na, alleen de R van drie is lastig uitspreken. 1,2 dip. En 1,2, king kauw, Rutger, oké lunchtijd.

Lunch!

Het is echt een vreetzakje. Saté, zeker 8 stokjes, en alle patatjes die mamma niet op had. Pappa had scherpe salade, iets met vlees ook. Dat was te scherp dus snel slokje ananas milkshake. Pfff. Als wij allang klaar zijn krijgen we toch nog weer een patatje. Wij zijn vol! Dank je lieverd, nee wij hoeven echt niet meer.

Rond 15 uur een hoosbui. Op zich water is water maar we waren toch van plan met de tuktuk naar een marktje te gaan en dan maar weer wat eten. Dat Thaise eten is trouwens errug lekker zolang het niet te scherp is.

Tuktuk

Het is de Night Market van Hua Hin. Deze begint rond 18 uur. We zijn ruim te vroeg dus dan maar na wat rondlopen ( snel te warm) een Singa biertje of twee drinken. We krijgen er een klein bakje nootjes bij. 1x raden wie deze confiskeerd? Gelukkig worden er ook nootjes gedeeld. Prae Mai probeert ze in mijn mond te stoppen maar vaak net te kort. Wel grappig en gezellig.

Die zijn voor mijKusje!

We struinen de markt af, rommel, zooi, kleding, eten, nog meer eten, sjaaltjes (nee, niet weer roept Rutger, laat me, ik denk ook aan anderen hoor!), horloges (tuurlijk heb je nog niet), zonnebril, slippers, zooi, rommel en zooi en eten. Mijn allereerste aankoop zijn 2 jurkjes in Thaise stijl. Gewoon leuk voor de verkleedkist zeg maar.

StreetfoodStreetfoodShop shopTuurlijk!

Op het blog van een ander adoptiestel zag ik hun dochter in een prachtige kleurrijke jurk lopen. Kijk, daar, die moet ik kopen voor Maylí. Oké we komen hier zeker nog terug. Ik heb de kraampjes een voor een gescand.

We gaan bij een tentje zitten en eten weer heerlijk. Maylí laat haar oog vallen op hetgeen Rutger krijgt. Dit blijkt behoorlijk pittig, dus een groot glas water is noodzakelijk kwaad. Ze eet weer goed, de noodles met name vanavond en wat gebakken rijst met ananas.

En weer eten

Terug met de tuktuktaxi naar het hotel. Even snel afspoelen, met lichte tegenzin, maar Rutger zet door. Dan in bed. Rutger wil even privé badderen en doet de deur dicht. Maylí blijft bij de deur staan. Ik krijg haar geen centimeter richting haar bed. Ik doe ook geen moeite, beter van niet. Ze is moe. Maar goed, dan blijf je maar even staan en typ ik wel even het verhaaltje verder voor alle lieve lezers. Rutger tilt haar op bed en gaat zelf op zijn eigen bed liggen. Ik probeer voor te lezen (dit keer bobbi). Ze wil niet gaan liggen als ik alleen met haar op bed zit. Rutger komt er dan toch maar even bij en legt haar neer. Hij vraagt lief nog een kusje van haar en dat is geen probleem, ze tuit haar lippen.

Alle avonden leg ik haar olifantje, de prinses en Pip bij haar neer, en klem deze onder haar armpjes. Ik vertel  dan dat zij ook moe zijn en gaan slapen. Dan nog maar een keertje Bobbi gaat naar de kinderboerderij voorlezen. Haar ogen staan vaak nog wagenwijd open als ik klaar ben met voorlezen. Dan geef ik haar nog een handkus.

Welterusten lief dapper en mooi meisje. Wat hebben we een super leuke dag gehad samen. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe ervaringen en uitdagingen.

1. Oma ans:
    7 september 2019
    Tjee, wat een verhaal. Wie schrijft die blijft, gewoon doorgaan.ik ben heel blij te lezen dat er grote stappen worden gemaakt in liefde, fitness en eten, geweldig.
    Gelukkig is er veel water om af te koelen en anders maar diepzee duiken. Bram heeft goed gespeeld , 4 - 0 gewonnen, hoera. Ik heb gekeken bij PW.
    Ik kijk uit naar morgen, welterusten voor straks. Xx
    Ik kijk uit naar morgen
  2. Anneke en Janneke:
    7 september 2019
    De foto van Bernardy en Mayli met hun tuitmondjes. Wat prachtig. Rutger en Mayli in de Tuktuk. Ook zo leuk. Heerlijke ontspannende foto's. Het eten ziet er ook niet verkeerd uit!
    De markt is een hele uitdaging om niet iets te kopen. Veel teveel leuke dingen.
    Genieten jullie nu maar lekker ondanks de warmte.
    Liefs, Anneke en Janneke.
  3. Jannette Veenema:
    7 september 2019
    Heerlijk verhaal om weer te lezen. Xxx
  4. Grietje:
    7 september 2019
    Elke dag weer een mooi moment als jullie verhaal in de mailbox ploft😁. Fijn te lezen en te zien dat het zo goed gaat! 👍🏼
  5. Barbra:
    7 september 2019
    Jullie zien et zo gelukkig uit! Mooi om te zien! Nog heeel veeel plezier daar!
  6. Linette:
    7 september 2019
    Het is een feestje om elke dag weer een verhaaltje te mogen lezen. De zee 🦀🐙🐠en zwemmen lekkere dingen eten! Marktjes kraampjes altijd leuk.Nou wij lekker sushi 🍤🍣gehaald. En de foto met zoenende mondjes? Ik zie een gelijkenisss. Haha Rutger heb je ze opgevangen van jouw twee allerliefste meisjes💋💋💋💋
  7. Ingrid:
    7 september 2019
    Het water loopt me in de mond met al dat eten ;-). Op naar weer een mooie dag ;-). ❤️
  8. Joke niezen:
    7 september 2019
    geniet er maar dubbel en dwars van!!!!
    Het is jullie zooooooo gegund. Liefs van ons
    Erik en joke
  9. Jaap-Jan Hellinga:
    7 september 2019
    Fijn om te lezen dat het allemaal steeds beter gaat met jullie, en dat alles wat meer relaxt en aangenaam verloopt. Wij lezen met plezier jullie blog, ook de kids zijn altijd zeer benieuwd of er al weer een nieuw verhaal is :)
  10. Sandra:
    8 september 2019
    ❤️👨‍👩‍👧🍴⛱☀️🕶🥽👙🤗
    Op naar een nieuwe dag!
  11. Gerlof Hotsma:
    8 september 2019
    Hoi R&B&M! Mooie beelden in de mailbox en een plezier om te lezen. Geweldig dat het zo goed gaat. Groetjes van ons!